به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، شرکت ایکس که قبلا با نام توییتر شناخته میشد، روز دوشنبه توسط یک شرکت بازاریابی با نام « ایکس سوشال مدیا» در دادگاه فدرال فلوریدا با شکایت رو به رو شد. این شکایت مبنی بر این است که نام جدید این غول رسانههای اجتماعی علامت تجاری این شرکت بازاریابی را نقض میکند.
بر اساس این شکایت ایکس که مالک آن، ایلان ماسک است با تغییر نام تجاری خود در ماه جولای(تیر-مرداد) احتمالاً باعث سردرگمی مصرفکنندگان میشود.
به نظر می رسد این پرونده اولین مورد از مواردی است که می تواند اختلافات تجاری متعدد با شرکت ماسک بر سر حرف ایکس باشد.
ایکس در صدها علامت تجاری فدرال متعلق به شرکت هایی از جمله مایکروسافت و متا گنجانده شده است.
ایکس سوشال مدیا(X Social Media) مستقر در فلوریدا، یک آژانس تبلیغاتی است که بر روی دعاوی انبوه شکایت متمرکز است که در سال 2015 تأسیس شده است.
در این دادخواست آمده است که این شرکت تبلیغاتی از سال 2016 از نام ایکس سوشال مدیا استفاده کرده و دارای یک علامت تجاری فدرال در مورد آن است.
این شرکت اعلام کرده بیش از 400 میلیون دلار در تبلیغات فیسبوک برای دستیابی به مشتریان، سرمایه گذاری کرده است. ایکس سوشال مدیا گفت که تغییر نام تجاری توییتر مشتریان را سردرگم کرده و باعث از دست دادن درآمد آن شده است.
در این دادخواست آمده است: « ایکس در مدت کوتاهی، از نفوذ رسانههای اجتماعی، منابع بازاریابی و شهرت ملی خود استفاده کرده است تا بر درک مصرفکننده از علامت ایکس خود تسلط یابد.»
ایکس سوشال مدیا از دادگاه خواست تا شرکت ماسک را مجبور به توقف استفاده از نام ایکس کند و مبلغ نامشخصی برای خسارت مالی درخواست کرد.